...اینجا آوایی هست

اول دفتر به نام ایزد دانا / صانع پروردگار حی توانا

...اینجا آوایی هست

اول دفتر به نام ایزد دانا / صانع پروردگار حی توانا

پایتخت

شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۵۴ ب.ظ

به نام ایزد دانا...

به حول و قوه الهی و سریال پایتخت، تا پایان ماه مبارک تمام ایران با لهجه‌ی مازندرانی صحبت می‌کنند! و من امیدوارم که پایتخت پنجی (5) در کار نباشد و همه چیز در همین مجموعه‌ی 4 به سرانجام برسد! بنظر من پایتخت باید دیگر ساخته نمی‌شد و در همان مجموعه‌ی 3 در اوج خداحافظی می‌کرد!! دوره‌های قبلی سریال برای ایام عید ساخته می‌شد و در 13 یا 14 قسمت جمع می‌شد و به تبع آن از شتاب و سرعت بیشتر و بهتری برخوردار بود و در هر قسمت مخاطب منتظر اتفاقی بود که او را برای دنبال نمودن قسمت بعدی ترغیب می‌کرد! اما حالا برای 30 قسمت اگر نگوییم حداقل برای 24 قسمت ساخته شده و این زیاد شدن تعداد قسمت‌ها ضرب سریال را گرفته! بشخصه زمان دیدن پایتخت 3 از بس که در هر قسمت اتفاقات مختلف پیش می‌آمد می‌گفتم: این سریال چقدر با اعصاب آدم بازی می‌کنه! حالا پایتخت 4 از بس که چیز خاصی ندارد با اعصاب آدم بازی می‌کند و اگر لهجه‌ی مازندرانی از این مجموعه گرفته شود دیگر جذابیت خاصی ندارد که بخواهد مخاطب را پای تلویزیون نگه دارد! تمام بازیگران اصلی با وجود اینکه اکثراً هم مازندرانی نیستند خیلی خوب و بامزه به این لهجه صحبت می‌کنند که از مهمترین رمزهای موفقیت پایتخت در طول این چند سال بود و هست! پایتخت 4 قطعاً چیزهای خوب هم دارد و منکر برخی از جنبه‌های آموزشی آن و نشان دادن بعضی از مسائلی که امروزِ دچارش هستیم (مانند مشغول بودن با گوشی‌های موبایل در مهمانی‌ها) نمی‌شوم! من با توجه به تمام شرایط هنوز هم منتظرم که اتفاقات جالب‌تری داشته باشد و مطمئن هستم که سیروس مقدم به همین روال سریال را به پایان نمی‌رساند، اما امیدوارم که دیگر پایتختی ساخته نشود!!


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۶
شقایق

نظرات  (۵)

سلام
من که از لهجه ی مازندرانی سرم در نمیاد ولی بازم جای شکرش هست که شما می گی خوب صحبت می کنن
به نظر من سریال گروه نویسندگی خوبی داره که تونستن این همه ماجرا رو کنار هم قرار بدن ولی فک می کنن تا جایی که بدونن میشه این سریالو ادامه داد ادامش می دن البته شاید
پاسخ:
سلام حنانه جان
البته لهجه‌ی مازندرانی به این بامزگی هم نیست که اینا صحبت میکنن!!
ممکن ادامه بدن، ولی من امیدوارم این اتفاق نیفته!!
سلام؛

اولاً تبریک بابت وبلاگ جدید.
ثانیاً آرزوی قبولی نماز و روزه هاتون.
ثالثاً تحلیل و نقدتون در مورد سریال پایتخت از نظر بنده کاملاً به‌جاست.

موفق باشید.
پاسخ:
سلام جناب بهرامیان
ممنونم
سپاس، همچنین...
ممنون، سلامت باشین...
من یک و دوش رو هم نگاه نکردم. نه به خاطر اینکه بد باشه یادمه اون سالا وقت نداشتم براش برای همین نمیدونم الان چی به چیه.
پاسخ:
عجب :-)
بنظرم 3 از همه بهتر بود، واسه همین میگم باید تو اوج خداحافظی میکرد!!:دی
۱۰ تیر ۹۴ ، ۰۱:۲۲ کمی درنگ بایدم ...
اسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته ... تقبل الله اعمالکم واعمالنا ... کلن تی وی ما داره به جاهای باریکی میرسه ... :)) من فقط لطیفو نگام میکنم ...

به نظرم بانو تحلیل گر ِ خبره ایی خواهید شد ...دنبال ِ یه بند ِ پ باشید حتمن دستتون رو یه جایی بند کنه ... صادقانه عرض می نومایم ... زنده باد ...یازهرا ...
 
پاسخ:
سلام فاطمه جان
قربون شما!;-)
آره واقعا!! دردسرهای عظیم خوبه!:-)

ای بابا، تحلیل گر کجا بود، شوما لطف داری!!;-)
سلامت باشی عزیزم
۱۲ تیر ۹۴ ، ۰۶:۳۵ کمی درنگ بایدم ...
سلام ...:) تقبل الله اعمالکم واعمالنا ...
اینجا شکلک نداره یا شکلک نداره ؟؟؟
پاسخ:
سلام 
سپاس...
نه اینجا شکلک نداره!!:-)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی